top of page

Intrebări frecvente Casa Verde 2023

Știm că aveți multe întrebări privind desfășurarea proiectului. Puteți consulta mai jos răspunsurile noastre la cele mai frecvente dintre acestea.   

Dacă, totuși, mai sunt întrebări sau nelămuriri ne puteți contacta pe email la casaverde@romsir.ro. Vom încerca să răspundem cât mai prompt. 

Cum intocmim o contestatie?

AFM a publicat pe 05.06.2024 lista dosarelor respinse pe motive de eligibilitate. (https://www.afm.ro/sisteme_fotovoltaice_beneficiari_pf_respinsi_2023.php). Daca dosarul dvs. se regaseste in lista dosarelor respinse si dvs. considerati ca ati fost nedreptatit, puteti depune o contestatie prin intermediul platformei, in maximum 30 de zile  de la data publicarii listei.

Ce trebuie sa cuprinda contestatia?
1. Numele si prenumele solicitantului
2. CNP-ul solicitantului
3. Nr. cererii de finantare (BESF....)
4. Obiectul contestatiei (motivul respingerii, asa cum este descris in lista dosarelor respinse)
5. Motivele de fapt și de drept pe care se intemeiaza


Conform ghidului, contestatia va fi semnata olograf sau cu semnatura digitala calificata.

Contestatia se va incarca in aplicatia informatica, din contul personal, in format .pdf. Poate fi insotita de documente justificative. 
Instructiunile pentru depunerea contestatiilor pot fi descarcate de aici: https://inscrierionline.afm.ro/Instructiuni/DownloadInstructiuniPdf?numeFisier=Beneficiari_prog_fotovoltaice_depunere_contestatie.pdf 

Am redactat pentru dvs. un model de contestatie pentru documentatie incompleta (de exemplu, Certificate fiscale ANAF scanat incomplet ) – Puteti descarca modelul de aici si il puteti modifica in functie de datele dvs.. Daca doriti sa va sprijinim in redactarea unei contestatii, ne puteti scrie la casaverde@romsir.ro.

Model contestatie certificat fiscal scanat incomplet

Instructiuni depunere contestatie AFM

Cum se alege instalatorul în aplicația informatică AFM? 

  • AFM a creat un tutorial pentru selectarea instalatorului ce poate fi consultat aici.

  • Tot din contul dvs. veți putea urmări stadiul dosarului dvs.

În cât timp de la publicarea listei trebuie selectat instalatorul? 

  • Conform Ghidului de finanțare, în 90 de zile de la publicarea listei instalatorilor validați, trebuie să se realizeze atât selecția instalatorului de către beneficiar, cât și verificarea și aprobarea / respingerea dosarului în aplicația informatică de către instalator.  

  • De aceea, vă recomandam să alegeți instalatorul în primele 60-70 zile de la publicarea listei, pentru ca instalatorul să aibă timp suficient să vă verifice documentele. 

  • Conform ghidului, solicitantul care nu a selectat în termen de 90 de zile un instalator sau a fost refuzat de instalatorii selectați pierde rezervarea sumei. 

În ce ordine verificăm dosarele și cât durează analiza lor? 

  • Din momentul în care suntem selectați, vom realiza verificarea documentelor în ordinea înscrierilor, pe măsură ce acestea apar în contul de instalator pentru verificare.  

  • Echipa noastră de la birou are experiența verificării documentației din sesiunile 2019 și 2021 ale programului Casa Verde. De aceea, va analiza prompt și responsabil documentele încărcate, verificând îndeplinirea criteriilor de eligibilitate conform Ghidului de finanțare și Dispoziției de Analiza transmise de AFM. 

În cât timp se aprobă dosarele de către AFM? 

  • AFM va publica periodic liste cu dosare aprobate, pe baza propunerilor venite din partea instalatorilor. 

  • Dacă documentația este completă și criteriile de eligibilitate îndeplinite, propunem spre aprobare dosarul dvs.  Vom depune toate eforturile să verificăm dosarele înscrise la noi în cel mai scurt timp. 

Cum se realizează implementarea proiectului alături de ROMSIR? 

  • Dupa alegerea sistemului fotovoltaic dorit, se validează soluția împreună cu departamentul tehnic (în funcție de suprafața necesară, starea acoperișului, puterea aprobată la operatorul de distribuție, existența prizei de pământ, dacă titularul contractului de energie este beneficiarul finanțării AFM etc) 

  • Urmează semnarea contractului de execuție și achitarea contribuției proprii.  

  • Ulterior, se va programa montajul. Programarea montajelor se va realiza în funcție de data achitării contribuției proprii, situația racordării, condițiile meteo, disponibilitatea utilajelor (ex. nacele, în cazul construcțiilor foarte înalte), etc.. 

  • În termen de max. 10 zile lucrătoare de la montaj, se depune documentația de prosumator la operatorul de distribuție, în vederea înlocuirii / reprogramării contorului și emiterii certificatului de racordare prosumator. 

În cât timp de la aprobarea dosarului se programează montajul? 

  • Întrucât am finalizat aproape toate montajele din sesiunea 2021, pentru sesiunea 2023 suntem pregătiți să demarăm montajele imediat ce soluția tehnică este stabilită, contractul semnat și contribuția proprie achitată (dupa publicarea listelor cu dosare aprobate).  

  • În ultimul an, am reușit să ne dezvoltăm organic și am crescut numărul de echipe proprii, menținând în același timp un standard ridicat de calitate, prin realizarea unei instruiri constante. În acest moment - cu peste 50 de echipe proprii - avem capacitatea de a realiza minim 1000 de montaje rezidențale și comerciale în fiecare lună. 

  • Echipele noastre montează în toată țara, indiferent de puterea sistemului ales.

bottom of page